Hrvoje Mlakić iz Rame jedan je od inženjera koji je vodio računa o sigurnosti izgradnje Pelješkog mosta
Izgradnja Pelješkog mosta započela je na samom kraju srpnja 2018. kada je izvođač uveden u posao i otvoren dnevnik radova.
Projekt izgradnje Pelješkog mosta s pristupnim cestama, prema podacima Vlade Hrvatske, vrijedan je 525 milijuna eura, od čega je 357 milijuna nepovratnih sredstava iz fondova Europske unije.
Most je projektirao Marijan Pipenbaher iz Slovenije. Svečano otvaranje mosta upriličeno je 26. srpnja 2022. godine.
Tijekom izvođenja radova trebalo je voditi računa o sigurnosti
Jedan od inženjera je bio i Hrvoje Mlakić iz Rame koji je na izgradnji Pelješkog mosta počeo raditi 6. 7. 2020. kao inženjer za sigurnost i zaštitu na radu za kineski konzorcij firmi, na čelu sa CHINA ROAD AND BRIDGE CORPORATION.
Njegova uloga u izgradnji mosta je bila osigurati da se svi radovi izvode sigurno, te prema pravilima i zakonima Republike Hrvatske.
„U početku je bilo teško zbog kulturoloških razlika, ali kako se gradio most, gradilo se povjerenje i suradnja. Raditi na izgradnji Pelješkog mosta za mene je bilo veliko iskustvo. Sama činjenica da sam imao ulogu u gradnji mosta koji je među pet najvećih mostova izgrađenih preko morskih zaljeva u 21 stoljeću, te koji je nakon 300 godina spojio Hrvatsku čini me jako ponosnim. Jedino što je važnije od impozantne ovješene konstrukcije mosta je činjenica da smo pri izgradnji mosta sačuvali ono što je najvažnije, a to su ljudski životi”, kazao je Hrvoje Mlakić za Ramski Vjesnik.
Težih nesreća na gradilištu Pelješkog mosta nije bilo
Nesreće i nezgode su izbjegnute uglavnom odgovornim planiranjem, svih radova, kao i adekvatnom procjenom opasnosti za sve radove koje su radnici obavljali na gradilištu.
U početku, statistika nije bila na strani izvođača radova, budući da se najveći broj ozljeda na radu, te smrtnih slučajeva, događa u građevinskoj industriji, a čak 40% njih uzrokuju padovi radnika s visine.
„Većim dijelom izgradnje mosta, naši radnici su radili na velikim visinama, a najveći stupanj opasnosti, te najveći izazov izgradnje mosta iz područja sigurnosti, bilo je spajanje čeličnih segmenata rasponske konstrukcije. Izgradnja Pelješkog mosta završena je s 57 lakših ozljeda, 3 teže ozljede te 0 smrtnih ozljeda, što ovaj projekt čini iznimno uspješnim i iz područja sigurnosti, čak i na globalnoj razini. Gradnja mosta je iziskivala puno odricanja, te u protekle dvije i pol godine nisam baš stigao puno vremena provoditi sa svojom obitelji. Ovom prilikom zahvaljujem svojoj obitelji koja je vjerovala u mene, te supruzi za neizmjernu podršku“, kazao je Mlakić