Informatika u većini BiH škola samo jednom tjedno
Informatika i tehnologija postale su sastavni dio naših života. Međutim, dok su školski programi diljem svijeta prepoznali izučavanje informatike kao ključni čimbenik razvoja društva, učenici u BiH uglavnom imaju tek jedan sat informatike tjedno, piše Večernji list BiH. Informatika u školama danas ne služi samo za osposobljavanje određenog broja budućih programera. Gotovo svi poslovi zahtijevaju informatičko znanje, zbog čega je izučavanje te znanosti iznimno važno za stabilnu budućnost naših učenika. Prema nastavnom planu i programu, informatika se izučava u šestom i sedmom razredu devetogodišnjih osnovnih škola u FBiH. Međutim, s obzirom na to da je oblast obrazovanja u isključivoj nadležnosti županijskih ministarstava obrazovanja, učenici od županije do županije imaju različit broj sati informatike. Prema informacijama FMON-a, jedino učenici u školama u Sarajevskoj županiji imaju jednom tjedno sat informatike u svim razredima osnovne škole, od prvog do devetog razreda. Učenici u Unsko-sanskoj županiji imaju sat informatike po jednom tjedno od petog do devetog razreda. U Tuzlanskoj i Bosansko-podrinjskoj županiji informatika se izučava jednom tjedno od šestog do devetog razreda, dok u Zeničko-dobojskoj županiji učenici šestog i sedmog razreda imaju dva sata informatike tjedno.
Učenici u Zapadnohercegovačkoj, Posavskoj i Hercegbosanskoj županiji od šestog do devetog razreda imaju po dva sata informatike tjedno. U Hercegovačko-neretvanskoj županiji svi učenici izučavaju informatiku jednom tjedno u šestom i sedmom razredu te po jedan sat kao izbornu nastavu od šestog do devetog razreda. U Srednjobosanskoj županiji informatika se izučava dva puta tjedno od šestog do devetog razreda, i to kao izborni predmet, dok učenici u šestom i sedmom razredu imaju dva sata informatike tjedno. Slična situacija je i u manjem bh. entitetu, gdje se informatika također u većini škola izučava jedan sat tjedno. Predstavnici svih razina vlasti često ističu kako je ulaganje u IT industriju jedan od njihovih glavnih prioriteta, a prvi korak za to je informatičko obrazovanje novih generacija. Roditelji i djeca u BiH svjesni su kako im je potrebno informatičko znanje bez obzira na to čime će se sutra baviti. Zbog toga informatika mora biti obvezan predmet te jedan od onih kojem će se posvećivati najviše pozornosti u školskim klupama
/Izvor: Večernji list/