Samo tri minute nakon polijetanja zrakoplov se s visine od tri tisuće metara srušio u Javansko more

Samo tri minute nakon polijetanja zrakoplov se s visine od tri tisuće metara srušio u Javansko more

Zrakoplov Boeing 737 – 500 indonezijske kompanije Sriwijaya Air, u kojem je bilo 62 ljudi – 56 putnika, od kojih desetero djece (neki mediji javljaju da su među njima najmanje tri bebe) i šestero članova posade (dva pilota i četiri stjuardese), srušio se oko 14 sati i 40 minuta po lokalnom vremenu (oko 9.40 po srednjoeuropskom vremenu) u području između otoka Laki i Lancang u Javanskom moru.

 

Zrakoplov na letu SJY 182 iz glavnog indonezijskog grada Jakarte s aerodroma Soekarno – Hatt prema Kota Pontianaku, administrativnom središtu zapadnog dijela otoka Kalimantan (Borneo), poletio je u 14.36 sati po mjesnom vremenu.

 

Nakon nekoliko minuta (najvjerojatnije, kako javljaju agencije, nakon tri do četiri minute) na visini od oko tri tisuće metara izgubio je vezu s kontrolorom leta i uskoro nestao s radara.

image

Fajrin Raharjo/AFP

Dvije eksplozije

Stanovnici arhipelaga Kepulauan Seribu (Tisuću otoka) nedaleko od Jakarte, prenose lokalni indonezijski mediji, kažu kako su čuli dvije eksplozije. Mjesni ribar Solihin rekao je za indonezijsku redakciju BBC-ja da se Boeing srušio nedaleko od njegova broda.

– Avion je poput munje pao u more i eksplodirao. To se dogodilo prilično blizu nas, krhotine su zamalo pogodile moj brod – kazao je indonezijski ribar medijima.

 

Uskoro su fotografije i snimke ostataka zrakoplova, sjedalica i prtljage koje su napravili lokalni ribari preplavile društvene mreže, ali kako su kazali, primijetili su i beživotna tijela putnika kako plutaju površinom mora.

image

Louis Anderson/AFP

Nedugo potom stigli su i brodovi indonezijske obalne straže u potrazi za mogućim preživjelima, mada su, kako javljaju agencije, šanse za to gotovo nikakve. Ribari koji su prvi stigli do mjesta nesreće oko otoka Male vade iz mora ostatke, mada su ih iz ministarstva prometa upozorili da budu oprezni s tijelima poginulih.

 

Također je napomenuto kako sve što su izvadili s površine ne mora pripadati zrakoplovu i kako to može otežati istragu o srušenom zrakoplovu.

 

– Na površini mora pronašli smo kablove, dio traperica i komade metala, sjedalice, ostatke prtljagu – rekao je službenik službe sigurnosti koji je došao na mjesto nesreće za indonezijsku redakciju CNN-a.

image

Fajrin Raharjo/AFP

Razlozi nesreće

Ministar prometa i veza Indonezije Budu Karia Sumadi potvrdio je informaciju o padu i kazao kako je policija označila točno mjesto pada, ali još nije želio govoriti o razlozima nesreće. Inače, mediji pišu da se radilo o Boeingu starom 26 godina, koji je prvi let imao u svibnju 1994. te da dosad nije imao većih poteškoća i bio je uredno servisiran.

 

Inače, Sriwijaya Air jedna je od većih indonezijskih aviokompanija, koja u svojoj floti ima 23 zrakoplova, a lete na 33 lokalne i dvije inozemne destinacije.

image

Demy Sanjaya/AFP

 

Boeing 737 (300, 400, 500) ili, kako ga nazivaju, “classic” počeo se proizvoditi 1984. i do sada ih je isporučeno 1988, a trenutno su u uporabi 353 zrakoplova tipa Boeing 737 500.

Ovaj tip zrakoplova nešto je starija varijanta Boeinga 737 i nije izravno povezana sa zrakoplovima novijeg tipa Boeing 737 MAX, koji su nakon dviju smrtonosnih nesreća bili privremeno povučeni iz uporabe. Zračna luka Soekarno – Hatt izgrađena je 1985., a godišnje kroz nju prođe nešto manje od 70 milijuna putnika.

Inače, prije tri godine, u listopadu 2018., kod Jakarte, samo 13 minuta nakon polijetanja srušio se Boeing 737 kompanije Lion Air. Poginulo je čak 189 putnika i članova posade.

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar