• TUNEL JASEN: Izvođači traže novi rok završetka radova
  • TUNEL JASEN: Izvođači traže novi rok završetka radova
  • TUNEL JASEN: Izvođači traže novi rok završetka radova
  • TUNEL JASEN: Izvođači traže novi rok završetka radova
  • TUNEL JASEN: Izvođači traže novi rok završetka radova
  • TUNEL JASEN: Izvođači traže novi rok završetka radova
  • TUNEL JASEN: Izvođači traže novi rok završetka radova
  • TUNEL JASEN: Izvođači traže novi rok završetka radova
  • TUNEL JASEN: Izvođači traže novi rok završetka radova
  • TUNEL JASEN: Izvođači traže novi rok završetka radova
  • TUNEL JASEN: Izvođači traže novi rok završetka radova
  • TUNEL JASEN: Izvođači traže novi rok završetka radova
  • TUNEL JASEN: Izvođači traže novi rok završetka radova
  • TUNEL JASEN: Izvođači traže novi rok završetka radova

TUNEL JASEN: Izvođači traže novi rok završetka radova

Iz Javnog preduzeća Ceste Federacije Bosne i Hercegovine potvrdili su pisanje portala radiosarajevo.ba da rokovi na izvršenju radova na rekonstrukciji tunela Jasen u mjestu Ustirama nisu ispoštovani te da i dalje traju.

Kako je navedeno u dopisu koji je upućen portalu radiosarajevo.ba, rokove nije bilo moguće ispoštovati, zbog čega su izvođači, to jest mostarski HP Investing i EuroAsfalt iz Sarajeva, “podnijeli zahtjev za produžetak roka završetka radova”.

 

Šest ili četiri mjeseca

 

Iako iz JP Ceste spominju rok od šest mjeseci, prema tabli koja se nalazi na gradilištu rok je bio 120 dana, odnosno četiri mjeseca. Stoga, nije jasno koji je stvarni rok u opticaju. Također, iako se na samom gradilištu navodi da su radovi počeli 1. srpnja, u Cestama FBiH kažu da je početak bio 1. kolovoza.

 

Iz Cesta FBiH ističu da su radovi na primarnoj podgradi u tunelu kompletirani u potpunosti, kao i radovi na donjem stroju ceste ispred i iza tunela. Odvodnja (centralni kolektor) je također u potpunosti završena, kao i drenažni sistem odvodnje u bokovima tunela.

“Trenutno se izvode radovi na izradi izolacije u tunelu, na armaturi sekundarne obloge te betoniranju sekundarne obloge u tunelu. Obzirom da se radi o specifičnim radovima, te da investitor nije mogao doći do projektne dokumentacije izvedenog stanja tunela u fazi izrade primarne podgrade, utvrđeno je da je primarna podgrada rađena od drvenih željezničkih pragova u lomljenom kamenu, zapunjenim cementnim malterom i djelomično betonom. Sekundarna obloga tunela bila je urađena od betonskih kocki dimenzija 20x20x20. Da bi se dobio normalni poprečni profil za elemente magistralne ceste potrebno je bilo skinuti sekundarnu oblogu i dijelove primarne podgrade, što je iziskivalo vrlo pažljiv rad”, objašnjavaju iz Cesta FBiH.

 

COVID-19 i radna snaga

 

Tvrde da su i nailazili na probleme jer je prilikom izvođenja radova dolazilo je do obrušavanja primarne podgrade, što je iziskivalo posebne mjere sanacije ove lokacije.

 

“Ovakva obrušavanja usložnjavala su situaciju i napredak radova u tunelu. Pored toga, izvođač radova na betoniranju sekundarne obloge imao je problema sa nabavkom oplate za sekundarnu oblogu zbog pandemije COVID-19. Uslijed svega navedenog te obilnih padavina i dotoka podzemnih voda, napredovanje na izradi primarne podgrade bilo je usporeno.
Napredak radova je dodatno usporavala dostava specifičnih materijala (izolacija, ankeri IBO sidra, aditivi za beton”, kazali su iz Cesta.

 

Pandemija COVID-19 je, navode, također utjecala i na radnu snagu budući da su, “uslijed širenja virusa, pojedine grupe radnika u potpunosti bile isključene iz procesa rada, a njihovu zamjenu je bilo teško pronaći”.

Pored svega navedenog, iz Cesta FBiH nisu naveli koji je novi rok i kada će tunel Jasen konačno biti stavljen u funkciju.

Problemi sa zaobilaznicom kod tunela Jasen

Na početku radova pojavio se problem prometovanja zaobilaznicom kod tunela Jasen. Ubrzo su vozila preko 7 tona, izuzev autobusa, preusmjerena na alternativne pravce. Međutim, početkom radova na tunelu Crnaja na M 17, Konjic-Jablanica, ponovno su počeli pristizati kamioni na obilaznicu tunela Jasen te su se pojavili problemi ne samo za vozače, nego i za mještane koji žive u blizini tunela.  Na svu sreću, prolasci kamiona preko 7 tona nisu tako česti.

 

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar