Blagdan Tijelova
Tijelovo ili preciznije Svetkovina Presvetog Tijela i Krvi Kristove blagdan je kojim se slavi euharistija i misterij pretvorbe kruha i vina u Kristovo tijelo i krv ili još jednostavnije – posvećenje hostije.
Dakle, Tijelovo je blagdan kojim se slavi euharistija, točnije uspostavljanje samog čina euharistije na Veliki četvrtak na Posljednjoj večeri. U središtu euharistijskog slavlja nalaze se kruh i vino koji izgovaranjem Kristovih riječi i zazivom Duha Svetoga postaju Kristovo Tijelo i Krv.
Crkva njemu na spomen, slijedeći njegove riječi sve do njegova povratka, nastavlja činiti ono sto je on učinio uoči svoje muke: ‘Uze kruh… Uze čašu punu vina…’
Euharistija označuje i čudesno ostvaruje zajedništvo života s Bogom i jedinstvo Božjeg naroda, na čemu se temelji sama Crkva. U njoj jest vrhunac djelovanja kojim Bog u Kristu posvećuje svijet i bogoštovlja koje ljudi iskazuju Kristu i po njemu Ocu u Duhu Svetom. Tijelovo kao posebna svetkovina (blagdan) nastaje u 13. stoljeću, a na cijelo se zapadno kršćanstvo proširuje u stoljeću kasnije. Sve je počelo vizijom redovnice sv. Julijane iz samostana kod Liegea u današnjoj Belgiji koja je imala viđenje punog mjeseca na kojemu je opazila jednu mrlju.
Pun mjesec protumačila je kao Crkvu, a mrlju kao nedostatak jednog blagdana kojim bi se trebao častiti Presveti oltarski sakrament. Na njezinu je molbu mjesni biskup uspostavio blagdan koji se u početku zvao blagdan euharistije. Teološki razlozi mnogo su dublji. Početkom drugog tisućljeća počela je opadati učestalost pričešćivanja. Umjesto toga, kao svojevrsni nadomjestak pričešćivanju pojavili su se različiti oblici euharistijskih pobožnosti izvan mise.
Posebnu je važnost u to doba dobivalo pokazivanje svete hostije. Podizanje je postalo jedan od ključnih dijelova euharistijskog slavlja. Najvažnije je bilo vidjeti podignutu hostiju. Možda je još važniji teološki razlog poznato osporavanje stvarne Kristove prisutnosti u posvećenim prilikama kruha i vina Berengarija iz Toursa. Kao reakciju na to osporavanje vjernička je javnost zahtijevala i zdušno prihvatila jedan takav blagdan kojim se svečano ispovijedala i potvrđivala vjera u stvarnu i djelotvornu Kristovu prisutnost u posvećenim euharistijskim prilikama.
Tijelovo se svetkuje u četvrtak poslije nedjelje presvetog Trojstva, dakle deveti četvrtak nakon Uskrsa, što je ove godine 20. lipnja. Blagdan se obilježava tijelovskim procesijama.