HNŽ: Sramotne plaće asistenata u nastavi
U školama Hercegovačko-neretvanske županije bit će angažirana 104 asistenta u nastavi, što je za oko 20 više u odnosu na prošlu godinu, jer je povećan broj djece s poteškoćama u razvoju. Iako je uvođenje asistenata u nastavi pohvalan iskorak, jer ga do prije tri godine nije nikako bilo, njihova primanja su sramna. Posebno za obim posla koji obavljaju.
Županija preuzela financiranje
Stotinu četiri asistenta je za sada dovoljno, a u Vladi HNŽ-a ističu kako će se sukladno potrebama angažirati i više. 2017. godine bilo ih je svega 12, pa su roditelji bili prisiljeni iz vlastitoga džepa plaćati asistente u nastavi, prenosi Federalna.
Glasnogovornik Vlade HNŽ-a Pero Pavlović podsjeća kako se asistenti u nastavi financiraju iz dva izvora – u najvećoj mjeri je to proračun Vlade HNŽ-a, a jedan manji dio se financira na temelju sporazuma Vlade i Službe za zapošljavanje. Predsjednik Udruge za Down sindrom Mostar Igor Ledić, otac dječaka s Down sindromom, upozorava, među ostalim, na nesrazmjer u plaćama asistenata u nastavi. “Asistent prvom razredu osnovne škole ili drugom boravi u školi 3-4 sata, dok je asistent koji je u sedmom, osmom ili devetom razredu boravi po 7 sati, a plaća je ista”, kazao je Ledić.
Kašnjenje, nedostatci
I ona iznosi, doznajemo, oko 400 KM. U ŽZH-u, recimo, situacija je potpuno drukčija. “Vi kod njih imate po sistematizaciji radnih mjesta u školama stalno zaposlene asistente, punu normu, koji su adekvatno plaćeni, koji se brinu apsulutno za nastavni plan i program po kojemu dijete u potrebi treba raditi”, navodi Jurica Milinković, član Upravnog odbora Udruženja Naša djeca.
Milinković naglašava da se kasnilo i s uvođenjem asistenata u nastavu pa neka djeca još nisu krenula u školu jer im asistent nije dodijeljen. Problem je i što u školama nema stručnih timova i edukacijskih rehabilitatora. “Negdje u svijetu je izračunato – ako uložite 1 euro u rad s osobama s poteškoćama, 10 eura vrati. Taj slučaj je i ovdje”, kazala je predsjednica Udruge Vedri osmijeh iz Mostara Danijela Kegelj.
Asistenti u nastavi nisu dovoljni za kvalitetno inkluzivno obrazovanje kakvom se, vjerujemo, teži. I ove godine je izostala pomoć u prilagodbi nastavnoga plana i programa koji bi podrazumijevao širi spektar stručnjaka koji bi na kvalitetniji način radili s djecom u potrebi.