Hrvatska je za šest mjeseci uknjižila plus od sedam posto u odnosu na lanjske rezultate

Tko je kriv što zemlja koja je zacrtala do 2020. ući u 20 top turističkih destinacija svijeta strepi od svake kiše i svake smjene turista?

Ministar turizma Darko Lorencin smatra da nema smisla brojiti goste nakon svakog vikenda, čeka službene rezultate, a zasigurno se uzda i u prve pokazatelje da se podbačaji iz prve polovice srpnja polako tope. Nervoza u sektoru time nije ništa manja. Hrvatski turizam stenje pod presijom većeg PDV-a nego konkurenti, odmak od imidža sunce-more destinacije još se nije dogodio, HTZ je duboko u sezonu zagazio bez čelnog čovjeka, a minusi u jednom od dva vršna ljetna mjeseca samo dodatno razgolićuju neslavan trenutak hrvatskog turizma.

 
Ukinute subvencije

Tim više što konkurencija, naročito Grci, kako ističe Lorencinov prethodnik Damir Bajs, samouvjereno postavlja nove rekorde.

– Dok se mi ovako mučimo, ta ista uspješna konkurencija dijeli s nama i nepovoljan raspored školskih praznika u europskim zemljama, loše vrijeme i sve druge izvanjske okolnosti – kaže Bajs, koji podsjeća da je srpanj do prije dvije-tri godine donosio porast broja organiziranih dolazaka gostiju. – Sad vidimo rezultat ukidanja subvencija turoperatorima za taj mjesec. No, na kraju će se sezona izvući s nekoliko postotaka plusa, ali mahom zato što se na razini Europe očekuje rekordna godina u putovanjima – kaže Bajs.

U to se uzda i jedina žena koja je dosad sjedila u stolcu hrvatskog ministra turizma Pave Župan Rusković.
– Očekujem blagi plus na kraju sezone, ali pravi su pokazatelji, osim zarade, zadovoljstvo gostiju i njihova želja da se vrate. Hrvatska mora osmisliti sadržaje ne samo za srpanj kad pada kiša, nego za cijelu godinu – kaže P. Župan Rusković, koja se protivi masovnom sniženju cijena.

Ne spuštanju cijena

– Hotelijeri to u tišini rade za razdoblja koja se slabije pune, ali ta mjera dugoročno nije dobra. Kada se cijene jako spuštaju, gost misli da su prije bile prenapuhane i kako ga se zapravo varalo.

Da će i ove godine Hrvatsku izabrati više od 11 milijuna Europljana i tako spasiti sezonu, ne dvoji ni još jedan od bivših ministara turizma Ivan Herak. Manje, međutim, po zasluzi, a više zahvaljujući poziciji i ljepoti naše zemlje.
– Turizmom se ne upravlja, on i dalje počiva samo na suncu i moru i događa nam se. Marketinški su alati zastarjeli, HTZ mjesecima bez direktora nije pomogao situaciji, a sada ga je preuzeo čovjek koji nema ni dana iskustva na pozicijama u marketingu – kritičan je Herak.

– Lorencin nije zaslužan za pluseve, a nije kriv ni za minuse, ali ukupno gledano trenutačne potrebe u hrvatskom turizmu prelaze njegove mogućnosti. Niz prigovora na aktualnu turističku situaciju ima i mogući budući ministar turizma Gari Capelli iz HDZ-a.

– Problema i propusta je toliko da ih je teško i pobrojiti. Općenito, struka je premalo prisutna, previše se politizira, a to je nedavno pokazao i izbor glavnog direktora HTZ-a – smatra Capelli.

Rezultati

U prvih šest mjeseci samo Crna Gora bilježi podbačaj

GRČKA
Ovogodišnji mediteranski rekorder bilježi rast stranih gostiju od 17,1% za prvih šest mjeseci ove godine u odnosu na isto razdoblje lani

CRNA GORA
Susjedna Crna Gora početkom lipnja priznala je podbačaj od 15 posto, mahom zbog izostanka Rusa, te Srba koje je pogodila poplava

TURSKA
Od siječnja od kraja lipnja Tuska je ugostila nešto više od 15 milijuna stranaca i zabilježila rast prema šest mjeseci lani od 4,7 posto

ŠPANJOLSKA
I Španjolska bilježi pozitivan rezultat. Za šest mjeseci, s rekordnih 28 milijuna stranih turista, uknjižila je rast od 7,3 posto u odnosu na lani

HRVATSKA
S nešto više od 3,3 milijuna stranih turista Hrvatska je za šest mjeseci uknjižila plus od sedam posto u odnosu na lanjske rezultate

www.vecernji.hr

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar

Marketing