• NISU ZA JELO, VEĆ ZA GLEDANJE: Za nejestive kockaste lubenice Japanci su spremni izdvojiti pozamašne iznose, evo i zašto
  • NISU ZA JELO, VEĆ ZA GLEDANJE: Za nejestive kockaste lubenice Japanci su spremni izdvojiti pozamašne iznose, evo i zašto

NISU ZA JELO, VEĆ ZA GLEDANJE: Za nejestive kockaste lubenice Japanci su spremni izdvojiti pozamašne iznose, evo i zašto

Japanci su spremni platiti nekoliko tisuća dolara za rijetko i skupo voće koje se tradicionalno poklanja rodbini i poslovnim partnerima

Počela je sezona lubenica, što je idealan podsjetnik na neobičnu verziju tog povrća koja dolazi iz Japana – kockaste lubenice.

Inače, savršeno oblikovano voće je jako popularno u toj državi, a nerijetko se za najrjeđe i najtraženije primjerke daju tisuće dolara po komadu. Prije četiri godine jedan je Japanac platio 11.000 dolara (74.000 kuna) za najskuplju sortu grožđa na svijetu – Ruby Rose.

Specijalizirane trgovine u Japanu naplaćuju stotine ili pak tisuće dolara za razno voće, što se nama može činiti neobično, ali je usko vezano uz tamošnju kulturu. Rijetko i skupo voće tradicionalno se nudi kao poklon klijentima, poslovnim partnerima ili rodbini, a pritom će ljudi potrošiti sulude iznose kako bi nekome iskazali poštovanje.

Iako većina takvog voća može biti konzumirana, jedno ima isključivo dekorativnu svrhu – kockaste lubenice.

Gozba za oči

Stvorili su ih farmeri prije 50 godine u prefekturi Kagawi, a u međuvremenu su postale simbol Japana i jako vrijedna roba. Naime, nerijetko se takve lubenice prodaju za više od 100 dolara po komadu, što je zaista neobično budući da nisu jestive, a kamoli ukusne.

“Ovo je povrće zamišljeno kao ‘gozba’ za vaše oči, ali nije ukusno. Trebalo bi biti izloženo kao ukras, možda uz neko cvijeće”, objasnio je voditelj trgovine skupocjenim voćem Mototaka Nishimura za Oddity Central.

Kockaste lubenice uzgajaju se u posebnim kutijama, a kako bi održale željeni oblik što je dulje moguće, ne smiju sazrijeti pa zato nisu ukusne. No, ako ste i dalje zainteresirani za kupnju, imajte na umu da mogu ‘trajati’ do godinu dana.

Iako u većini zapadnih zemalja okus voća i povrća ima prednost pred svim drugim faktorima, u Japancima je, izgleda, bitniji njihov geometrijski oblik.

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar

Marketing