TEST: Je li Volkswagen Golf 8 vjeran izvornom receptu
Volkswagen Golf je, htjeli to neki priznati ili ne, važan auto na svim tržištima, pa tako i na našem. Iako smo novu, osmu po redu, generaciju vozili u Portugalu još u decembru 2019. godine, na njen dolazak u BiH i pravi test čekali smo sve do sada. Provjerili smo da li je ljubimac vozača u BiH previše odstupio od klasičnog i tako popularnog recepta.
Skoro kroz sve generacije Golf je nametao standarde kvalitete u klasi, pa čak kada to i nije radio, zbog drugih prednosti mu se lako gledalo kroz prste. Sedma generacija, pogotovo redizajn sedme generacije, toliko je visoko postavio standarde da posao pravljenja osmog Golfa zaista nije bio lagan. Jedan od razloga njegovog uspjeha je filozofija evolucije dizajna i tehnologije, bez radikalnih eksperimenata. Ipak, ovaj put Volkswagen je odabrao nešto radikalniji pristup, pogotovo u unutrašnjosti.
Spolja je Golf također donio više novosti nego inače, najviše naprijed u pogledu svjetala i dizajna koji jasno prati nove električne ID modele
Ostatak karoserije, pogotovo bokovi sa prepoznatljivim “C” nosačem krova nepogrešivo govore da je riječ o Golfu. Same proporcije ostale su gotovo identične sedmoj generaciji, pa već sada Golf 8 postaje ustaljen i prepoznatljiv prizor na cesti.
Iako je novi Golf neznatno veći od prethodnog, osnova je ostala ista pa “osmica” dolazi na MQB Evo platformi, te je uz isti međuosovinski razmak ponuda prostora u unutrašnjosti jednaka kao i prije. Naprijed je vrlo ugodno i prostrano, te zbog novog minimalističkog dizajna kokpita izražen je osjećaj širine i prozračnosti.
Na zadnjim sjedištima ponuda prostora je jednaka kao i prije, što u praksi znači da ima dovoljno prostora za noge i glave putnika, ali je činjenica da sada postoje i prostraniji automobili u ovoj klasi. Po pitanju prostora Golf možda najviše zaostaje sa zapreminom prtljažnika, gdje je ostao na istih 380 litara, što je u vrijeme dolaska 7 generacije bio standard klase. Ipak, sada većina automobila u ovom segmentu, pa i segmentu niže, daleko premašuje zapreminu od 400 litara. Pozitivno je što su oblik i stranice prtljažnika ostali pravilni, te je zaista moguće maksimalno iskoristiti svaki litar zapremine.
Ipak, unutrašnjost nam je iz drugog razloga privukla najviše pažnje, te ujedno donosi i najviše novosti
Za klasičan pristup evolucijskog dizajna kojeg je do sada Volkswagen imao sa Golfom, pri stvaranju kokpita za osmu generaciju definitivno su izašli iz svoje zone komfora. Klasičan raspored instrumenata, svih ostalih kontrola i komandi pa i sam izbor materijala i obrade materijala potpuno je ustupio mjesto novom uređenju koje kao da nas priprema za skori dolazak električnih modela.
Sviđa nam se: kvaliteta izrade, vozne osobine, moćna LED svjetla, performanse motora i mjenjača
Osim što je kokpit potpuno digitalizovan, uz infotainment koji je sada visoko na sredini, u Golfu ćete sada teško naći bilo kakav fizički prekidač. Čak je i voljeni okrugli prekidač za svjetla sa lijeve strane upravljača ustupio mjesto grupici prekidača osjetljivih na dodir.
Ipak, nešto na što se nismo mogli navići, a na isti način nam je smetalo i u novom SEAT Leonu, su komande audio uređaja i klima uređaja. Mali rub na kojem su kontrole za temperaturu sa lijeve i desne strane, te kontrola glasnoće na sredini u vožnji je vrlo teško bez gledanja naći, pogotovo u mraku jer nisu ni osvijetljene. Istina je da glasnoću možete podešavati i na upravljaču, a za klimu postoji dodatno (naravno osjetljivo na dodir) dugme, ali ipak je to daleko od intuitivnog i nečega na što se lako navići.
Slično smetaju i sitnice poput činjenice da za deaktivaciju start/stop sistem morate proći kroz tri nivoa menija u infotainmentu. Teško je to bilo gdje opravdati, pogotovo u Golfu koji je važio za primjer dobre ergonomije.
Izbor materijala je s druge strane pozitivno iznenađenje, pa iako na fotografijama ne izgleda tako, materijali su kvalitetni, baš kao i završna obrada. Istina, ovaj put Volkswagen je u skladu sa digitalnim okruženjem izabrao naglašeno matirane površine, kako plastične tako i one koje imitiraju aluminij. Ipak, uživo to izgleda vrlo dobro i ugodno.
Ne sviđa nam se: kontrole klima i audio uređaja, preglednost funkcija infotainmenta, cijena
U vožnji je Golf možda i najviše ostao vjeran sebi, pa se i pri niskim i visokim brzinama zaista vozi kao za klasu veći i skuplji auto. Kombinacija multilink ovjesa nazad sa McPherson ramenima naprijed provjeren je recept, te se Golf kroz zavoje vozi vrlo sigurno i precizno. Upravljač bi mogao davati više povratnih informacija sa ceste, ali je dobro odmjerene težine, te i pri visokim brzinama ostavlja utisak sigurnosti i upravljivosti.
Ugodnoj vožnji doprinosi i poboljšana zvučna izolacija, koja je sada zaista na odličnom nivou, Čini se da je posebno poboljšan dio zvučne izolacije unutar blatobrana, pa je teško čuti buku kotrljanja točkova, čak i sa grubim i prilično širokim zimskim gumama. Kad smo kod točkova, treba napomenuti, koliko god mu lijepo stajali 18-inčni polirani Dallas točkovi, ipak sa sobom donose i dozu grubosti na neravninama i nešto bučniji rad ovjesa, pa kome je udobnost na prvom mjestu ipak ne treba ići preko 17-inčnih točkova.
Kombinacija poznatog 2,0 TDI dizelaša i 7-stepenog DSG automatika već je odavno klasičan izbor za Golf
Elastičan motor jednako dobro pogoni i osmu generaciju Golfa, još uvijek može trošiti izuzetno malo goriva, te je sada tiši nego ikada prije. Na testu smo trošili oko 6 litara dizela, s tim da je lako ostvariti i prosjeke od oko 5 litara i manje na 100 km. Tačnije, u motornom prostoru jedino nam nedostaju plinski amortizeri za poklopac motora.
Sitnica jeste, ali upravo takvi detalji su Golfa nekada isticali. DSG se i ovdje pokazao kao odličan spoj sa ovim motorom, te ga definitivno čini uvjerljivijim, a cijeli auto zbog ovog mjenjača ostavlja utisak lakoće korištenja i vožnje, pogotovo u gradskoj vožnji. Ovaj put nismo primijetili ni trzaje kada je hladan ili pri prebacivanju u hod unazad, kao na nekim prethodnim autima sa ovim mjenjačem.
Golf već odavno koketira sa premium segmentom, iako tu jasno ne pripada, ali kvalitetom zaista ne zaostaje
To dosta dobro otkriva i njegova cijena, pa kao i svaki put sa dolaskom nove generacije cijena Golfa ode visoko iznad prosjeka klase u kojoj se nalazi. Kao i obično, testni modeli su puni opreme i dodatnih opcija, pa je naša “limeta” lako premašila granicu od 65 hiljada maraka. To i nije toliki problem jer je sam Style paket u startu zaista bogat, koliko je problem što i osnovni Golf sa Life paketom opreme i 1,0 TSI motorom od 110 KS košta 43.496 KM.
Ipak i uz visoku cijenu i diskutabilna rješenja u unutrašnjosti mislimo da Golf neće izgubiti na popularnosti Na kraju krajeva uspio je i dalje ostati jedan od najugodnijih i najpotpunijih kompakta na tržištu, pa smo prilično uvjereni da će vrlo brzo “Osmica” postati čest prizor i na našim cestama jer na evropskim već jeste
Osnovni podaci o testnom automobilu: Volkswagen Golf 2.0 TDI DSG Style
Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 7-stepeni automatski mjenjač DSG, gume dimenzija 225/40 R18. Gume Continental WinterContact TS860.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 8,8 s. Maksimalna brzina – 223 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 6,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 4,4 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,3 l/100 km, kombinovano 3,7 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 97-99 g/km. Euro 6d – TEMP – EVAP – ISC.
Dimenzije: Dužina – 4.284 mm, širina – 1.789 mm, visina – 1.456 mm. Međuosovinski razmak – 2.636 mm. Zapremina prtljažnika – 380 litara. Masa praznog automobila – 1.390 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 50 litara.
Serijska oprema testnog automobila:
Multifunkcionalni upravljač presvučen kožom sa kontrolama za izmjene brzina uz DSG, LED osvjetljenje u prostoru za noge sprijeda, mogućnost odabira boje, Digital Cockpit Pro, višebojni prikaz i izbor različitih info profila, Park Distance Control -senzori za parkiranje sprijeda i straga. LED Plus prednja svjetla i zadnja svjetla, svjetlo za autocestu i kod skretanja, automatska kontrola svjetala sa LED odvojenim dnevnim svjetlom i osvjetljenjem za ulaz i izlaz. App-Connect, Bluetooth interfejs za mobilni telefon sa funkcijom induktivnog punjenja (qi standard), produžena tvornička garancija, period trajanja: ukupno 4 godine, max. 120000 kilometara. Air Care Climatronic 3-zonski klima uređaj sa naprednom filtracijom zraka i kontrolama klime straga, ergoActive sjedalo vozača, podesivo u 14 pozicija, el. podesivo sa memorijom uklj. funkciju masaže (i lumbalnu podršku sprijeda, na strani vozača sa el. podešavanjem). Lights & Vision paket uklj. Light Assist aut. kontrolu dugih svjetala, senzor za kišu i automatski zatamnjivo unutrašnje ogledalo, ambijentalno osvjetljenje u 30 boja, 2 USB-C porta sprijeda, 2 USB-C utičnice za punjenje na središnjoj konzoli straga, priprema za “We Connect” i “We Connect Plus”….
Dodatna oprema na testnom automobilu
Priprema za mobilni ključ za pristup vozilu putem pametnog telefona, izbor profila vožnje, sistem zaključavanja vozila i pokretanja motora bez upotrebe ključa Keyless Advanced, zatamnjena stakla pozadi, “Harman Kardon” ozvučenje 8+1 zvučnika. Zadnja kamera za parkiranje Head-up Display, Brisanje Light Assist funkcije (za vozila sa IQ.LIGHT – LED matrix prednjim svjetlima), panorama krov, IQ.LIGHT – LED matrix prednja svjetla uklj. zadnja LED svjetla sa dinamičkim pokazivačem smjera. Navigacioni sistem “Discover Pro” uklj. “Streaming & Internet” i App-Connect Wireless za Apple CarPlay, zimski paket: grijanje upravljača, grijanje prednjih sjedala, aut. grijanje mlaznica za pranje prednjeg vjetrobrana i indikator niskog nivoa tekućine za pranje.