• Mostarski novinar Ilko Barbarić promovirao književni prvijenac “Zatvaraj vrata”
  • Mostarski novinar Ilko Barbarić promovirao književni prvijenac “Zatvaraj vrata”
  • Mostarski novinar Ilko Barbarić promovirao književni prvijenac “Zatvaraj vrata”
  • Mostarski novinar Ilko Barbarić promovirao književni prvijenac “Zatvaraj vrata”
  • Mostarski novinar Ilko Barbarić promovirao književni prvijenac “Zatvaraj vrata”
  • Mostarski novinar Ilko Barbarić promovirao književni prvijenac “Zatvaraj vrata”
  • Mostarski novinar Ilko Barbarić promovirao književni prvijenac “Zatvaraj vrata”
  • Mostarski novinar Ilko Barbarić promovirao književni prvijenac “Zatvaraj vrata”
  • Mostarski novinar Ilko Barbarić promovirao književni prvijenac “Zatvaraj vrata”
  • Mostarski novinar Ilko Barbarić promovirao književni prvijenac “Zatvaraj vrata”
  • Mostarski novinar Ilko Barbarić promovirao književni prvijenac “Zatvaraj vrata”
  • Mostarski novinar Ilko Barbarić promovirao književni prvijenac “Zatvaraj vrata”
  • Mostarski novinar Ilko Barbarić promovirao književni prvijenac “Zatvaraj vrata”
  • Mostarski novinar Ilko Barbarić promovirao književni prvijenac “Zatvaraj vrata”

Mostarski novinar Ilko Barbarić promovirao književni prvijenac “Zatvaraj vrata”

Mostarski novinar Ilko Barbarić promovirao je književni prvijenac “Zatvaraj vrata” u Domu kulture u Prozoru. Knjiga sadrži istoimenu novelu “Zatvaraj vrata” te dva dramska teksta „Nemoj preko telefona“ i „Štrajk glađu poslije ručka“.

Zbirka je izašla pod etiketom izdavača UMC Terra iz Mostara

U prvom djelu knjige čitatelji se upoznaju s glavnim likom studentom Filipom s kojim svi dijele nešto zajedničko, a to je zatočenost u stanu tijekom pandemije koronavirusa. Druge dvije drame bave se odlaskom iz zemlje i odnosima muškarca i žene.

“Štrajk glađu poslije ručka” tematizira bračne zavrzlame i nedoumice. Nakon povratka s posla, mladi bračni par raspravlja hoće li naručiti dostavu ili da punica donese već skuhan ručak. Muškarac se pak dvoumi između dobrog obroka i seksa i Lige prvaka u lokalnom kafiću.

Monodrama “Nemoj preko telefona” govori o vječnom uhljebu u Općini koji nikako ne pušta svoju fotelju. U uredu mu se mijenjaju samo fotografije vladara, diktatora i predsjednika. Tu je  kum ministar koji ga podržava za kandidaturu na izborima. Radnja i likovi oslikavaju svakodnevnicu političkih, kumovskih i rođačkih veza. “Taj čovjek koji sjedi, vječno pati za svoj napaćeni narod na tom mjestu na kojem radi cijeli život, samo mu se slike vladara mijenjaju. Tito, Tuđman, Boban, Čović, sličice iza njega stoje”, kaže o ovom djelu Barbarić.

Barbarić se tijekom promocije osvrnuo na to kako se kao novinar našao u književnosti

“U priču sam ušao iz prostor razloga što sam se radeći kroz novinarski posao bilo na televiziji, radiju ili u novinama, stalno susretao s jednim imperativom koji nam govore, pogotovo urednici: ‘Daj skrati to, daj to jednostavno!’. Jedan moj urednik je govorio da to razumije moja baba u Šujici i akademik u Zagrebu”, kaže Barbarić.

Ljudi ne vole više čitati, nemaju živaca za duge tekstove u novinama, o knjigama da se i ne govori prepričava Barbarić. “Ono što me prije svega ponukalo jest moj unutarnji revolt i nezadovoljstvo”, govori Barbarić te dodaje: “Dogodi se da netko ponovi neke stvari o kojima sam ja razmišljao. Dobro, idem ja to zapisivati na način da sam prije korone zapisao ova dva dramska teksta ‘Štrajk glađu poslije ručka’ i ‘Nemoj preko telefona’. Oni su nastali kroz iskustvo suradnje s glumcima nekoliko godina i vidio sam da postoji jedan strahovito upražnjen prostor kada je u pitanju smijeh i komedija.”

Kontrolirani revolt

“Zašto sam htio da ova moja razmišljanja uđu u korice? Prije svega jer sam se s ljudima kroz dnevne razgovore sto puta našalio i zezao. To ima neku glavu i rep. Pa sam ja naprosto uzeo to i zapisivao”, kaže Barbarić te dodaje kako ga posebno revoltirala priča o koronavirusu te prepričao kako je došlo do teksta o mladom studentu koji se našao zatvoren u zgradi bez mogućnosti da mu netko donosi namirnice.

Barbarićev revolt za pisanje “Zatvaraj vrata” jest jedan “komadant haustora” koji se objavom u haustoru  osvrnuo na spomenutog studenta, pozvao druge stanare da reagiraju pozivom policije i slično.

“Prva stvar koja me još uvijek vodi je moj kontrolirani revolt. Pa makar smijehom, zezancijom, ironijom i sarkazmom”, zaključuje Barbarić.

Organizator događaja je Kulturno-sportski centar Prozor-Rama. Ulomke iz knjige su čitali glumci Dramskog ansambla Martina Jelić, Mato Ćališ i Antun Kovčalija. Promociju je glazbenim izvedbama obogatila Ana Topić, dok je moderatorica bila Mirjana Bešker.

Ilko Barbarić širokog je spektra zanimanja od glazbe i kazališta do novinarstva. Utjehu od ozbiljnosti života nalazi u smijehu, šali i komediji. Radi kao televizijski novinar, a posebnu strast gaji prema glazbi kojom se dugo bavio kao bubnjar i producent. Ostvario je suradnju s brojnim izvođačima, umjetnicima i kulturnim djelatnicima, kazala je moderatorica tijekom predstavljanja autora.

Barbarić je tijekom promocije najavio i sljedeću knjigu koja se bavi novinarom koji se bavi istraživačkim radom o izbornim malverzacijama, a zatim prema riječima autora: “tjera lisicu, istjera vuka.”

Osim novog romana Barbarić za 2023. godinu priprema i dramski tekst “Politička škola” o mladom političaru koji na tečaj odlazi kod starog političara koji ga upućuje u sve moguće situacije u politici.

 

 

 

 

 

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar

Marketing